Het transport van zeecontainers tussen Rotterdam en Twente is halverwege de jaren '80 van de vorige eeuw begonnen. Echter pas in 2013 is de terminal door Combi Terminal Twente (CTT) overgenomen. Hierbij is het geheel voor zeven miljoen euro opgeknapt. AvK Bouwpartners dacht mee met de modernisering en uitbreiding van de kantoren.
De terminal naast het Waalhavengebied in Rotterdam, die CTT in 2013 overnam, was niet rendabel. Het tij is aan het keren, na een investering van zeven miljoen euro in rails, kranen en in een nieuw buitenterrein voor containers met gevaarlijke stoffen, met een vloeistofdichte vloer.
In 1997 is CTT in de haven van Almelo van start gegaan met een spoorterminal, maar door de privatisering van de NS liep dit ten einde. Hierbij werd de treinverbinding werd vervangen door een binnenvaartverbinding.
Almelo als locatie aan het spoor was in deze jaren niet optimaal voor een inlandterminal, zo werd er gezocht naar een beter alternatief. Door een goede samenwerking met overheden zoals Provincie Overijssel en het verladers platform kwam de locatie in Hengelo tot stand. Rond 2010 is de kade met 245 meter verlengd, waardoor CTT beschikt over goed 400 m kade. Hierdoor kunnen tot wel 3 binnenvaartschepen gelijktijdig worden afgehandeld.